هفته اول راهنمای قدم به قدم راه اندازی مشاغل خانگی

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار خانگی را شروع کنید ، کارهای زیادی هست که شما باید انجام دهید. آنقدر زیاد که میتواند طاقت فرسا به نظر برسد. اما مثل ضرب المثل خوردن فیل ، شروع یک کسب و کار خانگی مستلزم آن است که مقدار کمی از آن را در هر زمان انجام دهید.

اینجا راهنمای قدم به قدم ساخت و راه اندازی کسب و کار خانگیتان در ۳۰ روز و در ۴ هفته ای را مطالعه می کنید.

در طی هفته اول ، شما تحقیق می کنید ، برنامه ریزی کرده و مراحل اولیه راه اندازی کسب و کارتان را شروع می کنید. در طی هفته دوم ، شما پایه های کسب و کارتان را مستقر می کنید. دو هفته آخر در مورد بازاریابی و ارائه محصولات و خدمات عالی خواهند بود.

پیش از آنکه شروع کنید ، اطمینان حاصل کنید که از ذهنیت درستی برخوردار هستید و برای موفقیت در شغل و کسب و کار خانگیتان تلاش می کنید. ساخت یک کسب و کار خانگی سخت نیست ، ولی کار برده و پشتکار لازم دارد. همچنین متعهد شوید که برای شروع ، اجرا و ادامه کسب و کارتان وقت کافی بگذارید. جتی اگه به اندازه کافی وقت ندارید و مشغول هستید ، روش هایی برای اضافه کردن زمان بیشتر به روز شما وجود دارد تا بتوانید شغل خانگی خود را راه اندازی کنید.

روز اول : تصمیم بگیرید چه کسب و کاری را شروع می کنید

در حقیقت این قدم ممکن است به بیش از یک روز زمان نیاز داشته باشد ، چرا که علاوه بر جذابیت ایده برای شما ، کسب و کارتان باید یک ایده اقتصادی مداوم باشد.

بخش اول این مرحله ، لیستی از ایده های مشاغل خانگی است که برای شما جذابیت دارد. اگر مطمئن نیستید که چه کاری برای شروع مناسب است ، علایق ، استعداد ها و احساسات خود را در نظر بگیرید. شما همچنین می توانید کسب و کارهای خانگی آنلاین زیادی را پیدا کنید ، برای مثال همینجا در مارکتیا شما می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

پس از آن شما شما باید تحقیقات ضروری را انجام دهید تا کشف کنید که آیا ایده شما پتانسیل سودآوری را دارد. عواملی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می توانید برای بلند مدت به کارتان متعهد باشید یا نه ، منابع مالی کافی برای شروع دارید یا خیر ، و آیا بازار کشش کافی ، توانایی خرید و امادگی ، خدمات و محصولات شما را دارد یا خیر.

Home Business Success مشاغل خانگی

روز دوم : چشم انداز و اهداف خود را بسازید

افراد بسیار زیادی بدون تصور روشن از اینکه به کجا خواهند رسید ، به سمت مشاغل خانگی می روند. آن ها موفقیت را می خواهند اما هنوز نمی دانند این موفقیت چیست و آن را برای خودشان مشخص نکرده اند. آیا کسب و کار شما برای همیشه یک شغل پاره وقت خواهد بود یا اینکه به شما این فرصت را خواهد داد که شغل فعلی خود را ترک کرده و به صورت تمام وقت به آن مشغول شوید ؟ آیا تصمیم دارید که تجارتی سیار داشته باشید و مدام در سفر باشید ؟ آیا می خواهید صرفا بدهی ها و هزینه های روزمره را پرداخت کنید یا تصمیم دارید ثروتمند شوید ؟

تصور کنید که کسب و کارتان به موفقیت رسیده است ، این تصور دقیقا چگونه است ؟ چه چیزی می فروشید ؟ کجا زندگی میکنید و برنامه روزانه شما چگونه است ؟

این مساله بسیار مهم است که پس از تصویر کردن و پاسخ دادن به تمام سوالات بالا ، آن ها را بنویسید و مسیر رسیدن به این چشم انداز را به صورت دقیق ، همراه با شاخص های قابل اندازه گیری مشخص کنید.

روز سوم : محاسبات مالی را انجام دهید.

در حالی که میتوان مشاغل خانگی را با تقریبا هیچ شروع و آن را مقرون به صرفه اجرا کرد ، باز هم پول مهم است و شما درک دقیق و درستی از اینکه از نظر مالی دقیقا در چه مرحله ای هستید ندارید و در واقع آنچه می تواند منجر به شروع و رشد کسب و کارتان شود ، می تواند شما را به سمت شکست نیز بکشاند. کمبود منابع مالی و پول یکی از مهمترین دلایلی است که کسب و کارها را به شکست می رساند. محاسباتی که باید انجام بدهید شامل وضعیت مالی فعلیتان ، آنچه در راه اندازی و ایجاد کسب و کار نیاز است ، اهداف و انتظارات مالی شما و میزان گستردگی تجارت (فروش ، مشتری و … ) برای رسیدن به این اهداف است. در این مرحله همچنین باید قیمت کالا و خدماتتان را مشخص کنید تا مطمئن شوید به اندازه کافی سرمایه گذاری می کنید تا هزینه ها را پوشش داده و سود خوبی کسب کنید.

روز چهارم: بازار هدف خود را مشخص کنید


با فروش مستقیم به بازار هدف کسب و کار خانگی خودتان ، موفقیت بزرگتری با هزینه کمتر بدست می آورید ، بازار هدف شامل افرادی است که می خواهند ، نیاز دارند و قادر به خرید آنچه شما عرضه می کنید هستند. فرض نکنید همه هر آنچه را که شما می فروشید ، می خواهند. حتی اگر این گزاره درست باشد ، بیشتر گروه های مشتریان به دلایل مختلف آنچه را پیشنهاد می دهید ، خواهند خواست. برای مثال ، اگر شما محصولات لاغری بفروشید ، برخی مایلند کاهش وزن را تجربه کنند تا بهتر به نظر برسند در حالیکه برخی دیگر بیشتر نگران سلامتی خود هستند و به همین دلیل محصول شما را خواهند خواست. دانستن دلایل خرید مردم بسیار مهم است چرا که شما را قادر می سازد تا بتوانید محصولات صحیح به مشتریانتان عرضه کنید.

مردم راه حل ها را می خرند ، این بدان معنی است که شما باید بدانید که آن ها چه مشکلی دارند که باید برطرف شود.

روز پنجم : پیشنهاد فروش منحصر به فرد خودتان را توسعه دهید

احتمالا شما محصولی کاملا جدید عرضه نمی کنید ، که به این معنی است که شما باید راهی پیدا کنید تا از رقبایتان پیشی بگیرید. زمانی که در حال تهیه پیشنهاد فروش منحصر به فرد (UPS) خود هستید ، بر روی منافع مشتریان و ارباب رجوع خود تمرکز کنید. خریداران اهمیتی نمی دهند که مشاغل خانگی چقدر عالی و بزرگ باشند . آن ها فقط به این مسئله اهمیت می دهند که آیا شما می توانید مشکل آن ها را حل کرده و نیازشان را برطرف کنید یا خیر.

روز ششم : یک نام تجاری برای خود ایجاد کنید

نام تجاری کسب و کار خانگی شما باید نمایانگر آنچه شما ارائه می دهید باشد ، بدون آنکه آنقدر محدود باشد که نتوانید بعد ها تجارت خود را گسترش دهید. کسب و کار شما نمایانگر برند شما خواهد بود ، بنابراین باید در هنگام ایجاد آن دقت کنید.

اطمینان حاصل کنید که این نام تجاری یک مارک تجاری از پیش ثبت شده نباشد. همچنین ، بررسی کنید که آیا می توانید نام دامنه اینترنتی آن را خریداری کنید یا خیر ، و اگر جواب مثبت است آن را خریداری کنید.

روز هفتم : یک برنامه تجاری تهیه کنید

با استفاده از آنچه که تاکنون انجام داده اید ، همه چیز را در یک برنامه تجاری (business Plan) واحد قرار دهید. حتی اگر شما نیازی به درخواست برای سرمایه شروع ندارید ، یک بیزینس پلان به عنوان یک نقشه راه ، شما را به سمت اهدافتان راهنمایی خواهد کرد. این اهداف شما را در ذهنتان مستحکم و یکپارچه خواهد کرد ، جایی را که باید از آنجا شروع کنید ، مسیری را که باید طی کنید و سر انجامی را که باید به آن برسید.

وقتی هفته اول را با موفقیت پشت سر گذاردید می توانید به هفته دوم بروید ، فراموش نکنید که تا راه اندازی کسب و کار خانگی فقط ۳ هفته دیگر باقی مانده است ، پیوند های زیر شما را به هفته های بعدی هدایت خواهند کرد :

دیدگاه بگذارید