ارتباط با مشتری : 10 استراتژی برای تقویت ارتباط با مشتریان
5 (2)

ارتباط با مشتری

برای تقویت ارتباط با مشتری این 10 استراتژی را دنبال کنید.

منبع

  • برای ارتباط با مشتری از تعاملات ویژه و پاسخ های فعال استفاده کنید.
  • شما باید از همان رسانه ای که مشتریان در آن هستند با آن ها ارتباط برقرار کنید ( برای مثال چهره به چهره ، رسانه های اجتماعی و تلفن )
  • به مشتریان نشان دهید که از آنها قدردانی می کنید و از طریق نظرسنجی از مشتریان بازخورد بگیرید.
  • این مقاله برای صاحبان مشاغل کوچک است که می خواهند راهی برای ارتباط بهتر با مشتریان خود پیدا کنند.

چه کسی تجارت شما را پیش می برد ؟! ، پاسخ به این سوال ، دلیل بسیار مهمی است که نحوه ارتباط مشتری با نام تجاریتان را مرور کنید.

فقط زمانی که می خواهید از تجارت با آنها بهره ببرید با آنها تماس نگیرید. راه هایی پیدا کنید تا به طور مداوم به آنها نشان دهید که از آنها مراقبت می کنید.

جسیکا آلبا ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت The Honest ، معتقد است که برند ها می توانند با ارتباط با مشتری و گوش دادن به صحبت های او ، چیزهای زیادی یاد بگیرند. آلبا که در اجلاس سازندگان موفقیت آمریکا اکسپرس OPEN برای اعضای کارت تجاری پلاتین شرکت کرده می گوید :

به نظر من مهم است که برند ها ، به ویژه برندهایی [که] مصرف کننده محور هستند ، با مشتریانشان در ارتباط باشند. مشتریان از رفتار و نحوه خرید با شما چیزهای زیادی به شما می گوینددر اینجا 10 روش موثر برای برقراری ارتباط با مشتری و ایجاد روابط پایدار آورده شده است که می تواند آنها را به نام تجاری شما وفادار نگه دارد.

1. برای همه یک نسخه تجویز نکنید.

شما می خواهید مشتری هایتان احساس خاصی داشته باشند و می توانید با نزدیک شدن به هر یک از افراد به جای یک مشتری دیگر ، به این مهم دست پیدا کنید. گروه بندی تمام مصرف کنندگان با هم تنها بیانگر عدم اصالت است.

ما با یک کاربر جدید متفاوت از یک کاربر با سابقه رفتار می کنیم. ما سعی می کنیم پیام ها را تا آنجا که ممکن است برای آن فرد خاص ، شخصی سازی کنیم.

جون زیگلار ، مدیر عامل ParkMobile

نکته مهم: سفارشی کردن تعاملات کاربر ، ارتباط با مشتری و اصالت برند را بهبود می بخشد.

2. به نگرانی ها پاسخ دهید.

فقط در مواقعی که کسب و کار شما خوب پیش می رود یا مشتریان راضی هستند در دسترس نباشید. اگر می خواهید مشتریان به شما اعتماد کنند و به شما احترام بگذارند ، باید با اثبات تعهدتان برای خوشحال کردن آنها ، رضایتشان را بدست آورید.

به عنوان مثال ، ParkMobile از مردی که از نامناسب بودن برنامه شکایت داشت و می گفت برنامه زمان زیادی را از او می گیرد ؛ یک بازخورد یک ستاره ای دریافت کرد. به جای نادیده گرفتن نظر یا بهانه تراشی ، زیگلار گفت ، آنها برای بیان پشیمانی خود مستقیماً با مشتری تماس گرفتند و یک کارت هدیه به آن فرد هدیه دادند.

نکته مهم : پاسخ به نگرانی های مشتری باعث ایجاد اعتماد می شود.

3. بالاتر و فراتر بروید.

داستان زیگلار در مورد تعامل او با مشتری ناراضی ای که طرفدارش شده است ما را به سمت نکته بعدی ما سوق می دهد:

برای مشتریان خود بیش از پیش مایه بگذارید. به عنوان یک مالک کسب و کار کوچک ، احتمالاً ارتباط تنگاتنگی با مشتریان خود خواهید داشت و می توانید از این مزیت به نفع خود استفاده کنید.

تخفیف ویژه برای وفاداری مشتری ارائه دهید ، محصولات خاصی را براساس آنچه در مورد علاقه اش می دانید ، به او پیشنهاد دهید و همیشه یک تجربه ناخوشایند را برطرف کنید.

برخی از مشتریان با برند شما تجربه منفی خواهند داشت. با این حال ، این وظیفه شماست که مطمئن شوید تجربه مشتری یا ارباب رجوع ؛ به خوبی خاتمه می یابد. پشتیبانی مشتری باعث می شود که آنها برای موارد دیگر بازگردند.

گاهی اوقات باید برای ساختن طرفداران پرشور کسب و کار خود بیش از پیش مایه بگذارید.

زیگلار

نکته مهم : بیش از پیش مایه گذاشتن برای مشتری ؛ می تواند درک و وفاداری او را به کسب و کار شما افزایش دهد.

4. پیگیر باشید

پیگیری ، یک راه آسان برای جلب رضایت مشتریان است. هیچ کس دوست ندارد سوالی بپرسد یا شکایتی کند و فقط با سکوت روبرو شود.. اگر در طی سفر مشتریان در فرآیند خریدشان ، همواره پاسخگو باشید ؛ آن ها با شما یک رابطه را شکل می دهند. این همچنین یک راه بی نظیر است که می توانید از طریق آن ، برای مشتریانتان یک ذهنیت عالی ایجاد کنید..

اگر مشتری فعلیتان یک کالا خاص یا جدید را از شما خرید ، پیگیر او باشید تا مطمئن شوید که از آن راضی بوده باشد. از آنجا که همه دوست دارند مورد تایید قرار بگیرند ؛ از مشتریان بابت معامله با خودتان تشکر کنید.

پیگیری همچنین یک راه بی نظیر برای شناسایی مشتریان ناراضی و دریافت شکایت آن هاست ؛ پیش از آنکه آن ها مراوداتشان را با شما بخاطر تجربیات نامطلوب ، تمام کنند و این تجربیات منفی را با دیگران بازگو کنند.

نکته مهم : در ارتباط با مشتری به صورت مداوم پیگیر او باشید ، این کار به شما کمک می کند تا آنچه برای مشتری مهم است را شناسایی کرده و تجربیات نامطلوب او را بدانید.

5. رابطه با مشتری را تا جای ممکن شخصی کنید بجای آنکه آن را صرفا تجاری نگاه دارید :

ارتباطات شخصی ؛ پیوندهایتان با مشتری را تقویت می کند.

پیلو شیواراجو ؛ مجری و صاحبت امتیاز money mailer از میشیگان

شیواراجو توصیه می کند که به جای برخورد خشک و تهاجمی در هنگام فروش ، سعی کنید بیشتر مشورت و گفتگو داشته باشید تا مشتریان نیت شما را ناب بدانند. او معتقد است که : “هیچ کس یک فروشنده را دوست ندارد ؛ در مورد محصولتان صحبت نکنید ، با پرسش در مورد وضعیت کسب و کارشان صحبت کنید.

نکته مهم : صحبت با مشتریان با لحنی محاوره ای و صمیمی می تواند درک آنها از برند شما را بهبود بخشد.

6. بر تعاملات رو در رو و چهره به چهره متمرکز شوید.

تجربه ارتباطات نادرست ؛ در زمانی که از تکنولوژی به عنوان منبع اصلی تماس استفاده می کنید ؛ رایج است. در حالی که ایمیل ها و تماس های تلفنی راحت وسریع هستند ، اما هیچ چیز نمی تواند جایگزین تماس حضوری و ارتباط چهره به چهره شود.

شیواراجو این نکته را که مشتری به معرفی خود پرداخته و رابطه حرفه ای و شخصی با کسب و کار برقرار کند را ؛ حائز اهمیت می داند.

“من دوست دارم مشتری هایم را بشناسم و بدانم که تجارت آنها در چه زمینه ای است. من در مورد تجارت آنها تحقیقات زیادی انجام داده و از آنها سوالات زیادی در این خصوص می پرسم تا واقعاً مرا علاقه مند ببینند. من می خواهم همه چیزهایی را که باید ، یاد بگیرم تا بدانم چگونه می توانم به بهترین شکل به کسب و کار آنها کمک کنم.

شیواراجو

در تعاملات حضوری و چهره به چهره بهتر می توانید از مشتریان یاد بگیرید و آن ها را بشناسید. البته که در هر صورت برخی از افراد ارتباط از راه دور را ترجیح می دهند. شیواراجو توصیه می کند که از مشتریانتان بپرسید که روش ارتباطی ترجیحی آنها چیست و به آن پایبند باشید.

نکته مهم : استفاده از روش ارتباطی ترجیحی مشتری برای برقراری رابطه مثبت با وی .

7. در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

شرکت ها از داشتن حساب های شبکه های اجتماعی سود می برند. اما ، داشتن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی کافی نیست – شما باید فعالانه درگیر شوید. یک نظرسنجی اخیرا نشان داده که 40٪ از کاربران انتظار دارند یک برند در همان اولین ساعت ارتباط در شبکه های اجتماعی ؛ به آنها پاسخ دهد ، و تقریباً 80٪ انتظار دارند در 24 ساعت اول پاسخ بگیرند.

بسیاری از خریداران پیش از اینکه با شرکتی معامله ای کنند ، بررسی می کنند که آیا آن شرکت ، حضور آنلاین دارد. مشتریان در حال حاضر از بستر شبکه های اجتماعی برای مرور محصولات جدید ، افزودن و بازخوانی نظرات و انتشار موارد مورد علاقه شان با دوستانشان ؛ استفاده می کنند و شما باید با آنها در شبکه ای که هستند ، در ارتباط باشید. تعامل در شبکه های اجتماعی می تواند به دیده شدن برند شرکت شما کمک کند و این یک روش عالی برای ماندن در ذهن و اقناع مشتریان است.

مشتریان دائماً در شبکه های اجتماعی در حال بررسی و صحبت در مورد برند ها هستند و این احتمال وجود دارد که کسب و کار شما در یک نقطه دیگر با موضوعی متفاوت مورد بحث باشد. جلب توجه فعالانه مشتريان بالقوه در شبکه های اجتماعی و پاسخ به نظرات مخاطبین رسانه های اجتماعی ، روش های خوبی برای هدایت روایت ها ، درباره آنچه در مورد برند شما گفته می شود ، هستند. همچنین شما را قادر می سازد تا نظرات منفی را به محض بروز ، برطرف کنید.

نکته مهم : اقدام اصلی: ایجاد حساب های شبکه های اجتماعی در پلتفرم هایی که مشتریان شما در آن عضو هستند. به سرعت به سوالات و نگرانی های مشتریان از طریق این کانال ها پاسخ دهید.

8- با در نظر گرفتن مشتریان فعلی خود رشد کنید.

اگر مشتریان شما خوشحال باشند ، تجارت شما به پیشرفت خود ادامه خواهد داد. شیواراجو می گوید که نباید خیلی درگیر رشد سریع شوید ، به ویژه اگر این مساله موجب توجه کمتر به مشتری و به خطر انداختن خدمات به مشتریانتان باشد.

نکته مهم : اولویت دادن به مشتریان فعلی ، نسبت به جذب مشتری های بالقوه ؛ راهی عالی برای ایجاد وفاداری طولانی مدت است.

9. قدردانی خود را نشان دهید.

درست مانند حمایتی که از دوستان و خانواده تان می کنید ؛ اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما نیز می دانند که برای شما مهم هستند.

شیواراجو قدردانی خود را به دو گروه بسیار مهم از افراد اینگونه بیان می کند : اولین گروه مشتریانم هستند. آنها به من پول می دهند ، بنابراین مسئولیت من این است که بهترین تبلیغات ممکن را که می توانم برای تجارت آنها ایجاد کنم و آگهی های جدید با کیفیت بالا به آنها بدهم. گروه دوم مصرف کنندگان محصولات من هستند. من باید پاکت هایم را با محتویات فوق العاده با کیفیتی پر کنم که توسط مجموعه های تجاری پر شده اند که من و خانواده ام ، در کار با آن ها راحت تر هستیم.


شیواراجو با ارسال نامه هایی به مشتریان خود از آنها برای خرید کالاها و خدمات محلی تشکر می کند. وی همچنین برای نشان دادن قدردانی ، ارسال کارت هدیه و کد تخفیف را توصیه می کند.

نکته مهم : نشان دادن اینکه شما ، قدر دان هستید می تواند ارتباط مشتری با شما و برندتان را بهبود ببخشد.

10. از مشتریانتان نظرسنجی کنید.

یک راه عالی برای آگاهی از خواسته ها و نیازهای مشتریان ، ارسال نظرسنجی است. برای مثال شما می توانید برای دریافت بازخورد مشتریان در خصوص اینکه کدام محصول را بیشتر دوست دارند ، چه تغییراتی را در کدام یک از محصولات باید ایجاد کنید و چه محصولاتی را باید به سبد محصولاتتان اضافه کنید ؛ بصورت گاه و بیگاه نظر سنجی نمایید. وقتی مشتری های شما احساس کنند که در آنچه شما ارائه می دهید سهمی دارند ، منجر به ایجاد وفاداری در آن ها خواهد شد.

علاوه بر این ، نظرسنجی از مشتریان می تواند به بهبود محصول یا خدمات شما کمک کرده و آنچه را که مشتریان می خواهند برآورده کند. این مساله منجر به فروش بیشتر شده و ثروت شما را افزایش می دهد.

تکته مهم : با نظرسنجی ؛ درک بهتری از بینش مشتری پیدا کرده و پیشنهادات و محصولاتتان را بهبود دهید.

امتیاز :
لطفا به این نوشته امتیاز بدهید !
[جمع 2 میانگین 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *