هزینه های کسب و کار نوپا : به چقدر پول نیاز دارید ؟ کارآفرینی با سرمایه کم
3.7 (3)

هزینه های کسب و کار نوپا : به چقدر پول نیاز دارید ؟

هنگام راه اندازی کسب و کار ، باید به دو سوال مهم پاسخ دهید: راه اندازی این کسب و کار چقدر هزینه دارد ؟ و شما به چه مقدار پول نیاز دارید ؟ در اینجا نکاتی ذکر می شود که در مورد کارآفرینی با سرمایه کم باید بدانید.

کارآفرینی ممکن است یک روند هیجان انگیز باشد ، اما مخارج زیادی دارد. در هنگام تعیین هزینه های راه اندازی کسب و کار ، واقع بین بودن بسیار مهم است. مواردی چون دفتر کار ، مخارج ثبتی و اداری ، حقوق و دستمزد ، کارت های اعتباری و سایر مخارج سازمانی می توانند شامل این هزینه ها باشند.

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار جدید هستید ، ممکن است ندانید که از کجا باید امور مالی خود شروع کنید. در اینجا نحوه تشخیص میزان سرمایه مورد نیاز شما برای راه اندازی کسب و کار و بهترین روش های تامین مالی آورده شده است.

هزینه های کسب و کار نوپا : به چقدر پول نیاز دارید ؟ کارآفرینی با سرمایه کم

از کم شروع کنید!

شما به احتمال زیاد آمال و آرزوهای زیادی برای کسب و کار خود دارید. با این حال ، خوش بینی کورکورانه ممکن است باعث شود که شما خیلی سریع در همان ابتدای کار سرمایه گذاری بیش از حدی کنید. داشتن ذهن آزاد و آماده شدن برای مسائلی که بعداً ممکن است به وجود بیاید ، کاری هوشمندانه است.

سینتیا مک کوهن ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت نرم افزاری طرح های تجاری Enloop ، گفت : صاحبان ایده ها باید با کمی شک و تردید مثبت شروع کنند. یک کارآفرین باید با درک صحیح از پتانسیل های ایده اش ، برنامه ریزی برای یک تجارت کوچک را آغاز کند. این به معنای موفقیت آمیز نبودن ایده شما نیست.

او اذعان داشت : بهترین راه برای آزمودن ایده تان ؛ روشی کوچک مقیاس و ارزان است که به شما نشان دهد آیا مشتریان به محصول شما احتیاج دارند و اینکه چه مقدار حاضرند در قبال آن بپردازند. اگر این مرحله موفقیت آمیز بود می توانید با توجه به تجربه ای که کسب کرده اید ؛ کسب و کارتان را آغاز کنید.

مخارج خود را تخمین بزنید.

طبق گفته اداره کارآفرینی آمریكا ، هزینه لازم برای کارآفرینی در ابعاد کوچک در حدود 3000 دلار است ، در حالی كه حق اشتراک اولیه بیشتر فرانچایزهای خانگی 2000 تا 5000 دلار است. در حالی که هر نوع تجارتی نیازهای مالی خاص خود را دارد ، اما کارشناسان نکاتی را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما کمک کند که میزان وجه نقد مورد نیاز خود را تشخیص دهید. کارآفرین سریالی درو گربر (که یک شرکت فناوری ، یک شرکت برنامه ریزی مالی و یک شرکت روابط عمومی تبلیغات ، را ایجاد کرده است ) تخمین می زند که یک کارآفرین در هنگام راه اندازی باید به اندازه 6 ماه هزینه ثابت ؛ سرمایه داشته باشد.

وی گفت: برای تأمین هزینه های خود در ماه اول برنامه ریزی داشته باشید.  قبل از افتتاحیه ، مشتریان خود را شناسایی کنید تا راهی برای تأمین هزینه ها داشته باشید. گربر ادامه داد : هنگام برنامه ریزی هزینه هایتان ، آن ها را دست کم نگیرید و به یاد داشته باشید که با رشد کسب و کارتان هزینه ها نیز می توانند افزایش یابند. وی افزود ؛ وقتی در مورد تصویر کلی فکر می کنید ، نادیده گرفتن هزینه ممکن است ، اما هنگام برنامه ریزی برای هزینه های ثابت باید دقت بیشتری داشته باشید.

مک کوهن نیز در این زمینه می گوید : در واقع ، دست کم گرفتن هزینه ها می تواند شرکت شما را فریب دهد. یكی از دلایل عمده عدم موفقیت بسیاری از مشاغل كوچك این است كه به سادگی نقدینگی آنها تمام می شود. نوشتن یک برنامه تجاری بدون پیش زمینه واقعی ، غالباً منجر به شکست های تجازی ناخوشایند و غیر ضروری می شود. بدون بهره مندی از تجربه یا منابع مالی کافی ، بعید نیست که درآمد یک شرکت نوپا را بیش از حد تخمین زده و هزینه های آن را دست کم بگیرید.

انواع هزینه هایی که متحمل خواهید شد را بشناسید.

مدیر عامل شرکت SBA اظهار میدارد که هنگام شروع کسب و کارتان باید انواع مختلفی از هزینه را در نظر بگیرید . ایال شینار ، مدیر عامل شرکت مدیریت جریان نقدی Fundbox ، گفت: شما باید بین انواع هزینه ها تفاوت قائل شوید تا جریان نقدی کسب و کار شما به درستی مدیریت شود. در اینجا چند نوع از هزینه ها را برای صاحبان مشاغل نوپا در نظر گرفته ایم.

هزینه های راه اندازی در برابر هزینه های جاری

هزینه های ثابت بیشتر مرتبط با فرآیند راه اندازی هستند. مانند مخارج تشکیل یا ادغام یک شرکت. شینار در این زمینه می گوید : در زمانی که شما باید هزینه ثابتی را برای خرید تجهیزات بپردازید ، احتمالا پولی که خرج می کنید ، بیشتر از درآمدیست که کسب می کنید. . این بدان معنی است که جریان نقدی شما در آن زمان مختل می شود و شما باید ماه بعد آن را جبران کنید. در مقابل ، هزینه های جاری به طور منظم پرداخت می شود و شامل هزینه هایی مانند خدمات شهری و قبوض است. این هزینه ها عموما از ماهی به ماه دیگر نوسان ندارند.

هزینه های ضروری در برابر هزینه های انتخابی و اختیاری

هزینه های ضروری هزینه هایی است که برای رشد و توسعه شرکت کاملاً ضروری است. خرید های اختیاری فقط در صورتی که سرمایه مالی اجازه دهد ، باید انجام بشود. شینار در این خصوص گفت : “اگر هزینه های اختیاری و غیر ضروری دارید بهتر است صبر کنید تا ذخایر نقدی کافی برای تامین آن در اختیار داشته باشید.”

هزینه های ثابت و متغیر

هزینه های ثابت مانند اجاره ، ماه به ماه تکرار می شود ، در حالی که هزینه های متغیر به فروش مستقیم محصولات یا خدمات بستگی دارد. شینار خاطرنشان کرد که هزینه های ثابت ممکن است درصد بالایی از درآمد را در روزهای ابتدایی به خود اختصاص دهد ، اما با افزایش سرعت مبادلات و حجم تجارت ، بار نسبی آن ناچیز می شود.

متداول ترین هزینه های راه اندازی :

شناخت انواع مختلف هزینه هایی که به عنوان مالک یک کسب و کار خواهید داشت ؛ بسیار مهم است. . از نظر تئوری ، خوب است که هزینه های ثابت ، متغیر ، ضروری یا اختیاری خود را یادداشت کنید . اما اجازه دهید به چند مورد نیز اشاره کنیم. در ادامه با لیست کوتاهی از هزینه های احتمالی که به عنوان مالک یک کسب و کار با آن مواجه خواهید بود ؛ در خدمت شما هستیم :

  • میزبانی وب و سایر مخارج وب سایت
  • اجاره دفتر و یا فضای کار
  • مبلمان اداری
  • حقوق و دستمزد
  • ملزومات اولیه
  • تکنولوژی پایه
  • مخارج بیمه ، جواز یا پروانه
  • تبلیغات یا فروش
  • هزینه های طرح توجیهی

هزینه های متداول برای شروع استارت آپ :

جدول زیر مخارج اساسی را برای یک شرکت نوپای فرضی با پنج کارمند تخمین می زند. هزینه های متغیر به وضعیت هر کسب و کار و صنعت بستگی دارد و در این جدول گنجانده نشده است.

موضوعجزئیاتهزینه تخمینی سالانه (ریال)
اجارهعضویت در فضای کار اشتراکی288.000.000
وب سایتطراحی و میزبانی وب60.000.000
حقوق و دستمزد5 کارمند با میانگین حداقل حقوق و دستمزد و بیمه1.800.000.000
تبلیغات و فروشتبلیغات کلیدی در این بخش معیار قرار گرفته100.000.000
ملزومات اداری اولیهشامل خودکار ، کاغذ و …15.000.000
جمع2.663.000.000
هزینه های متداول شروع یک استارت آپ با تیم 5 نفره ( بزرگ )

جریان نقدینگی را برنامه ریزی کنید.

 یکی دیگر از جنبه های مهم برنامه ریزی مالی یک تجارت نوپا ، پیش بینی جریان نقدی کسب و کار است. بیل بریگام ، مدیر مرکز توسعه مشاغل کوچک نیویورک در آلبانی ، به صاحبان مشاغل نوپا توصیه می کند که جریان نقدی و درآمد را حداقل در سه ماه اول از چرخه حیات کسب و کارشان ، پیش بینی کنند. وی گفت علاوه بر هزینه های ثابت ؛ مخارج خرید کالا ها و همچنین درآمد را به ازای بهترین و بدترین حالت ؛ برآورد کنید.

بریگهام گفت: اگر پول قرض می کنید ، اطمینان حاصل کنید که علاوه بر اطلاع کامل از میزان پول قرض گرفته شده ؛ از بهره ای که تعهد می کنید نیز ، اطلاع کامل دارید. شوید وی افزود: محاسبه این هزینه ها ، زمینه ی لازم برای حداقل درآمد مورد نیاز جهت دوام کسب و کارتان و تصویر خوبی از نقدینگی لازم برای راه اندازی آن را فراهم می كند.

این یک گام اساسی در حفظ سلامت مالی کسب و کار شماست. بدون واقع بینی در مورد جریان وجوه نقد و بدهی ، نمی توانید کار خود را از آب در بیاورید ، خصوصاً با شروع هزینه های جدید بعدی مانند مالیات و …

گربر توصیه می کند ، در صورت امکان ، بدون وام گرفتن ، کار خود را شروع کنید. به گفته وی ، وام فشار زیادی را بر هر کسب و کار و صاحب آن ایجاد می کند ، چرا که فضای ریسک کمتری باقی می گذارد. تمام تلاش خود را برای کشف همه گزینه های تامین سرمایه انجام دهید. اگر تنها گزینه وام گرفتن است ، با وام دهنده همکاری نزدیک و مشورت داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تجارت شما از نظر مالی قادر به انجام تعهداتش خواهد بود.

روش های تامین مالی خود را مشخص کنید.

زمانی که مخارج خود را تعیین کردید و جریان نقدی خود را پیش بینی نمودید ، باید نحوه تأمین مالی را نیز مشخص کنید. نحوه به دست آوردن وجوه نقد در آینده کسب و کار شما تأثیرگذار خواهد بود. پس انداز شخصی ، وام از طرف خانواده و دوستان ، وام بانکی و دولتی و کمک های بلا عوض تنها چند منبع بالقوه تامین مالی شرکت ها است. بسیاری از شرکت ها از ترکیبی از منابع مختلف استفاده می کنند.

به گفته هرندون دیویس ، کارمند وام های رهنی و مشاور معاملات املاک در خدمات املاک وام مسکن ، بیشتر کار ها با سرمایه شخصی تأمین می شوند. با این حال گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

دیویس گفت: بودجه بیشتر می تواند از طریق ایجاد اعتبار تجاری و خطوط مختلف اعتباری از طریق سناریو های انتقال امتیاز حساب های بانکی باشد. وام های کارآفرینی و سرمایه گذارانی نیز وجود دارند که مایلند به صورت های گوناگونی مشارکت کنند. در مرحله تامین اعتبار ، کسب و کار شما باید بخش های مشتریان ، روند رشد تجارت از ابتدا راه اندازی ، موقعیت خاص در صنعت و یک طرح توجیهی تجاری را برای شرح روند توسعه با اعتبار دریافتی ، ارائه دهد.

امتیاز :
لطفا به این نوشته امتیاز بدهید !
[جمع 3 میانگین 3.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *