30+ استراتژی مدیریتی

30+ استراتژی مدیریتی

استراتژی های مدیریت یک چرخه تکرار پذیر را دنبال می کنند.

استراتژی جدید نتایج بهتری در پی دارد زیرا مبتنی بر چند ایده خوب است. افراد اغلب استراتژی را بسیار اغراق آمیز می بینند و آن را راه حلی برای تمام مشکلات در نظر می گیرند در حالی که در پایان روزی همین استراتژی های محبوب نیز از بین می روند.

در 50 سال گذشته صدها متد مدیریتی آمده و رفته است. احتمالاً شما نیز می توانید چند مورد را نام ببرید : مدیریت با پرسه زنی ، مدیریت با اغماض ، مدیریت بر اساس اهداف ، به تأخیر انداختن ، مدیریت ماتریسی و …

مدیریت دشوار است. ارائه ارزش در فضایی سیاسی که همواره در حال دگرگونیست کار ساده ای نیست. الهام بخشیدن به تیم ها برای توسعه کار آسانی نیست. احتمالا هیچ استراتژی واحدی قادر به مقابله با همه چالش های مدیریت نیست.


استراتژی های زیر نگاهی به متد های مدیریت می اندازند. این یک لیست ساده از اقداماتی است که می توانید برای مقابله با چالش های رایج مدیریتی انجام دهید.

استراتژی های رهبری

الهام بخش مردم باشید تا مسیر شمارا پیگیری کنند.

1.قاطع باشید

تیم ها به قاطعیت اشتیاق نشان می دهند چرا که ترس و تردید را کاهش می دهد. برای تیم خود جهت مشخصی تعیین کنید تا شما را به عنوان رهبر بشناسند.

2.ریسک را مدیریت کنید

در مقابل عدم اطمینان و ابهام تصمیمات روشنی بگیرید.

3.اشتباهات را بشناسید

پنهان کردن اشتباهات عادت بدی است که شما را به پایین می کشاند. این عامل باعث می شود افراد بتوانند به راحتی به شما افترا بزنند. وقتی تصمیم اشتباهی می گیرید ، سریعا آن را شناسایی کنید. درباره اشتباهات علنا بحث و گفتگو کنید ، از آن ها داستانی بسازید که به سوال ” چه چیزی یاد گرفتید؟” پاسخ دهد.

4.ثبات را فراهم کنید

وقتی مسیر را تغییر می دهید – دلایل خود را با دقت برای تیمتان توضیح دهید. در برابر تغییرات پایدار در تیم خود احساس ثبات ایجاد کنید. تیم شما مایل است احساس کند که در یک مسیر ثابت است.

استراتژی های تسلیم

دستیابی به اهداف تیمی

5.اندازه گیری متعادل و قضاوت

اندازه گیری ها چگونگی پیشرفت سازمان را مشخص می کند. چرخه ی ” اندازه گیری ، بهبود و اندازه گیری مجدد ” ضروری است.

اندازه گیری ها آنقدر مفید هستند که بعضی از مدیران با اندازه گیری خودشان را خفه می کنند. آنها در اعداد فرو رفته و قادر به دیدن تصویر کلی نیستند. این مدیران به جای استراتژی های منطقی ، استراتژی هایی را انتخاب میکنند که اندازه گیری آنها آسانتر است.

مدیرانی که می توانند روش اندازه گیری را با حس قضاوت و تصمیم گیری سریع متعادل کنند ، بیشتر موفق هستند.

6. مدیریت دانش

قاطعانه دانش نیروهای خود را بدست بیاورید و آن ها را بطور رایگان در تمام سازمان به اشتراک بگذارید.

7.ریسک را مدیریت کنید

رسما شناسایی ریسک را به یک عادت در سازمان تبدیل کنید و به دنبال راهکارهایی برای کاهش آن باشید.

8.مدیریت کیفیت

کیفیت ، ارزشی است که شما تولید می کنید. مشخص کنید که کیفیت برای فرآیندها ، محصولات و خدمات شما به چه معناست. آن را بسنجید و بهبود ببخشید.

9. مدیریت زمان

برای تیم شما هیچ چیز مهمتر از مدیریت زمان درست نیست.

10. مدیریت انتظارات

انتظارات را کاهش دهید و اجازه ندهید کارمندان به توقع داشتن از شما عادت کنند. انتظار تنها زمانی صحیح است که تیم شما کاری را فرای توان و وظایفش به انجام رسانده باشد. انتظارات کوچک را حفظ کنید و اجازه ندهید این انتظارات رشد کنند. اهمیتی ندارد که چق مقدار فشار وارد می کنند ، در هر شرایطی از قول دادن بپرهیزید.

11. رتبه بندی و اولویت بندی کنید

20 اولویت برتر خود را رتبه بندی کنید و آنها را برای مشاهده سازمان خود منتشر کنید. آنها را مرتباً به روز کنید. این انتظار را مدیریت کنید که اولویت بندی یک چیز ، چیز دیگری را به پایین لیست سوق دهد.

12. مذاکره

مدیران موثر برای رویکردها مذاکره می کنند و اولویت هایی را تعیین می کنند که برای تیم آنها منطقی باشد. روی مهارت های خود در مذاکره سرمایه گذاری کنید.

13. تبلیغات

درباره تکنیک های بازاریابی مطالعه کنید. اصول تبلیغات را بشناسید. روش هایی پیدا کنید تا تیم خود را در مرکزتوجه قرار دهید.

14. ارزش نهادن بالاتر از احساسات

ارتقاء تیم خود مهم است اما به خودی خود هدف نیست . برخی از مدیران در دام چیزی نمی افتند جزء احساسات . بر نوآوری و ایجاد ارزش تمرکز کنید.

15. حرکت رو به جلو

ما اخیراً در دنیایی که شما چه کرده اید زندگی می کنیم. با ایجاد موفقیت های کوچک به طور مستمر ، حرکت رو به جلو ایجاد کنید. این تصور را ایجاد کنید که دائماً در حال شتاب گرفتن هستید.

16. از تیم خود در سیاست استفاده کنید

تیم خود را به شبکه و نفوذ تشویق کنید. جهت نفوذ را مشخص کنید.

17. دوست پیدا کنید

دوستی واقعی را از بین تمامی افراد در تمامی سطوح سازمان خود جستجو کنید. مجموعه ای از دوستان می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. دوستان به موقعیت اجتماعی شما می افزایند ، استرس را از بین می برند و از شما حمایت می کنند.

18. دشمنان را بسازید

سعی نکنید همه را راضی کنید. برخی افراد شما را دوست نخواهند داشت برخی با هر کاری که می کنید مخالفت می کنند. به یاد داشته باشید که مدیران موفق همیشه بدخواهان زیادی دارند. این نشانه ای است که شما در حال انجام کاری صحیح هستید.

19. آشکار باش

بین دوستان و دشمنان بهتر است کاملا قابل مشاهده باشید . وقتی نام شما به خوبی شناخته شده باشد ، درها به روی شما و تیم شما باز می شود. با همه صحبت کنید در رویدادها شرکت کنید. در مواردی که اختیاری است شرکت کنید.

20.بازی کنید

سیاست راهی است که مردم برای تعیین یک مسیر مشترک به تفاوت ها و اختلاف نظر ها می پردازند. این پایانی برای خودش نیست. اغلب توصیه می شود تا از اشتیاق زیاد به سیاست خودداری گردد. قدرت سیاسی از خلق ارزش پیروی می کند. روی ارزش تمرکز کنید.

21.سرگرم کنید

مردم می خواهند اطلاعات در سرگرمی پیچیده شود. نمايشی ترتیب دهید. وقتی در مقابل عموم صحبت می کنید، مردم را از خواب بیدار کنید.

22.داستان بگویید

زاویه ای پیدا کنید که امور متداول یا پیش پا افتاده را جالب کند. تبدیل به یک داستان گو شوید.

 23.از احساسات استفاده کنید

مردم بیشتر تحت تأثیر احساسات هستند تا منطق خشک.به احساسات توجه کنید چرا که زمینه ساز شرایط هستند.

استراتژی های نوآوری

ارزش جدید ایجاد کنید.

 24.سریع شکست بخورید

نوآوری در مورد فکر کردن کوچک و سریع است. با ساخت نمونه های اولیه ارزان قیمت ، می توان به سرعت تعیین کرد که کدام ایده ها شکست می خورند و کدام ایده ها به جلو حرکت می کنند. اگر سعی کنید که ایده هایتان به اندازه کافی خلاقانه باشد اکثر ایده ها شکست خواهد خورد.

25.زمان 20/80

به تیم خود وقت دهید تا درباره ی ایده هایشان برای بهبود تیم تحقیق کنند. به آنها مسیر روشنی بدهید تا ایده ها را به واقعیت تبدیل کنند.

26.مقاومت در برابر تغییر را پیشبینی کنید

مردم تمایل به حفظ ثبات و دفاع از وضع موجود دارند. نوآوری به طور معمول مقاومت را ایجاد می کند. برای مقاومت برنامه ریزی کنید و آن را بشکنید.

تیم

تیم سریع، پربار و خلاق رویاهای خود را بسازید.

27.فرهنگ

فرهنگ تیمی را از طریق تجربه ها و نمادهای مشترک شکل دهید. فرهنگ شامل هنجارها و انتظارات تیم شما می شود.

28.ساختمان تیم

تیم ها زمانی بهتر عمل می کنند که مرتباً در زمینه های اجتماعی تعامل داشته باشند.آیین هایی مانند ناهار تیمی هفتگی و گردش های ماهانه را توسعه بخشید.

29. شبکه‌های تیمی

راه‌هایی برای معاشرت و اجتماعی کردن تیم خود در سازمان پیدا کنید. می‌توانید تیم‌های دیگر را به رویدادهای خود دعوت کنید. موقعیت‌های اجتماعی می‌توانند موانع سیاسی را از بین ببرند.

30. بازخورد

افراد شما منتظر شناخته شدن هستند. در مورد نکات مثبت بطور منظم بازخورد ارائه دهید و آن‌ها را با هدف پیشرفت به چالش بکشید.

31. مکالمات تنش زا

اجازه  ندهید موقعیت های مشکل زا به کدورت تبدیل شوند. گفتگوهای تنش زا را هر چه زودتر انجام دهید.

32. تقدیر از سبک کارکنان

یک فرهنگ اساسی ایجاد کنید و سپس به تیم خود این اجازه را بدهید که هر طور دوست دارد کار کند. از مدیریت خرد اجتناب کنید و این اصل که هر کسی سبک کارکردن خودرا دارد، به رسمیت بشناسید.

33. اعتماد و تأیید افراد

به تیم خود مأموریت‌های خاصی بدهید. برای پیگیری به آن‌ها اعتماد کنید و به طور منظم کار آن‌ها را تایید کنید.

34. چالش رشد

هر یک از اعضای تیم خود را برای رشد و پیشرفت به چالش بکشید و رهبران تیم را توسعه دهید.

35. به اشتراک گذاشتن اطلاعات

تیم خود را به عنوان مشاورانی قابل اعتماد بپذیرید و اطلاعات را به سرعت و آشکارا با آنها به اشتراک بگذارید.

36. عملکرد ارزش‌های ایجاد شده

برای تیم یا سازمان شما عادلانه نیست که کم‌کاری ها این اجازه را داشته باشند که بتوانند بدون نظارت عبور کنند. موقعیت‌های مشکل‌دار را فعالانه مدیریت کنید و این انتظار را ایجاد کنید که رفتارهای سمی و عادات ضعیف حرفه‌ای، یک مشکل هستند.

37. نفوذ بر اقتدار

اقتدار می تواند رفتار را تحت فشار قرار دهد، اما تعهد و انگیزه ایجاد نمی‌کند. اگر هیچ صلاحیت رسمی بر روی تیم خود نداشته باشید ، چگونه تیم خود را مدیریت خواهید کرد؟ این همان شیوه‌ای است که بهتر است اجرا کنید.

38. ایجاد آلرژی به مزخرفات

صراحت مشخصه‌ی یک تیم بسیار سازنده و خلاق است. به دنبال کاهش مزخرفات باشید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *