معنای بازاریابی دهان به دهان
بازاریابی دهان به دهان چیست ؟
بازاریابی دهان به دهان یا wom marketing زمانی رخ می دهد که علاقه مصرف کنندگان و مشتریان به محصول یا خدمات ؛ در گفتگوهای روزانه آنها منعکس می شود. در واقع نوعی از تبلیغات رایگان است که با تجربه مشتریان (که فراتر از انتظار آنها بوده ) ایجاد می شود. بازاریابی دهان به دهان میتواند از طریق فعالیتهای تبلیغاتی مختلف که توسط شرکتها راهاندازی شدهاند یا با داشتن فرصتهایی برای تشویق ارتباطات مصرفکننده با مصرفکننده و مصرف کننده با بازاریاب ؛ تشویق شود. بازاریابی WOM که به آن «بازاریابی دهان به دهان» نیز گفته میشود، شامل بازاریابی رسانههای اجتماعی، بازاریابی ویروسی، وبلاگی، احساسی و اجتماعی است.
نکات مهم
آشنایی با بازاریابی دهان به دهان :
زمانی که یک مشتری در یک رستوران اوقات فوق العاده ای را سپری می کند که ماورای انتظارش بوده است و بعد ها در مورد آن توئیت می کند ؛ و یا زمانی که شخصی تجربه بسیار خوبی در استفاده از یک محصول جدید داشته و به همه کسانی که می شناسند درباره آن می گوید، نمونه هایی از بازاریابی دهان به دهان اتفاق افتاده است.
در واقع ، بازاریابی دهان به دهان در اولین تعامل متوقف نمی شود ، بلکه تمایل دارد که منجر به آبشاری از تعاملات بعدی شود.
تشویق از طرف شرکت می تواند به یکی از اشکال زیر باشد :
بهترین راه این است که به آنها دلیلی برای صحبت کردن بدهید ؛ مانند ارائه فراتر از انتظار یا ارائه مهارت های یا اطلاعات خاص در مورد یک محصول.
راهبردهای دیگر شامل ارائه راههای جدید به مصرفکنندگان برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتشان در مورد محصولات و خدمات شرکت و جذب و تعامل با مصرفکننده ها، از جمله از طریق خدمات مشتریان نمونه است.
مزایای بازاریابی دهان به دهان
بر اساس تحقیقات ؛ 92 درصد از مردم در سراسر جهان بیان داشته اند که به توصیه های دوستان و خانواده ؛ بیش از سایر اشکال تبلیغات اعتماد دارند.