مارکتیا

مارکتیا

آیا می دانید ؟

برنامه ها مهم نیستند ، برنامه ریزی مهم است.

Docly

بازاریابی: ایجاد ارزش و تعامل با مشتری​

Estimated reading: 1 minute

پیشنمایش فصل : 

این فصل شما را با مفاهیم پایه ای بازاریابی آشنا می کند. ما با این سوال که “بازاریابی .چیست ؟” شروع می کنیم

به زبان ساده ؛ بازاریابی تعامل با مشتریان و مدیریت روابط سودآور با آن ها است. هدف بازاریابی ، ارائه ارزش به مشتریان در قبال دریافت ارزش از ایشان است.

در ادامه پنج مرحله ی فرآیند بازاریابی ؛ از درک نیاز مشتری گرفته تا طراحی استراتژی ارزش و مشتری محور ؛ تدوین برنامه های بازاریابی یکپارچه برای ایجاد روابط با مشتریان و  دریافت متقابل ارزش را برای شرکت 

مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

در پایان پیرامون اصلی ترین روند ها و موثرترین نیروهای بازاریابی در دوران دیجیتال ، موبایل و شبکه های اجتماعی به گفتگو خواهیم پرداخت.

درک این مفاهیم اساسی و شکل گیری ذهنیت شما درباره مفاهیم واقعی آن ها ؛ پایه ای محکم برای تمامی مطالبی که در ادامه می خوانید ، خواهند ساخت.

بازاریابی ارزش – مشتری محور هواپیمایی امارات : جذب مشتریان و ایجاد جامعه برند

گروه هواپیمایی امارات در شش قاره و 150 شهر از جهان با تیمی 95000 نفره متشکل از بیش از 160 ملیت گوناگون ؛ فعالیت می کند. این شرکت در سال 1985 در امارات متحده عربی تاسیس شد.

در پایان سال مالی منتهی به 31 مارس 2016 ، این شرکت به رکورد 28 سال سود سازی متوالی دست یافت.

این شرکت با سرمایه گذاری موفق موقعیت محور خود در کشور امارات متحده عربی ( که به لحاظ استراتژیک سبب می شد تا بتواند به سه چهارم از جمعیت جهان در کمتر از 8 ساعت پرواز ؛ دسترسی داشته باشد) توانست با یک مدل کسب و کار منطقه محور با رشدی سریع و سودآور ؛ خود را به بزرگترین شرکت هواپیمایی بین المللی در جهان تبدیل کند.

هواپیمایی امارات ساخته شده تا خلاق  ، مدرن و ارائه دهنده خدمات هوایی با بالاترین کیفیت مشتری مداری باشد. در طی این سال ها هواپیمایی امارات با موفقیت و بصورت مستمر ؛ با ارائه ترکیبی از محصولات ، خدمات ، اطلاعات و تجربیات ؛ پیشنهاد ارزش مشتری محوری را ایجاد کرده است که برای هر بخش از جمعیت شناسی بازار ؛ سفارشی سازی شده اند.

Airline review: Emirates A380 first class, Dubai to Madridاین رویرکرد منجر به ارائه محصولاتی از جمله سیستم نمایشگر اطلاعات ، ارتباطات و سرگرمی و یک دستگاه ارتباطی یکپارچه که نیازهای مشتری برای گشت و گذار در اینترنت، ارسال ایمیل، یا تماس ساده با خطوط تلفنی زمینی در هواپیما و همچنین سالن های استراحت را برای مشتریان خود را فراهم می کند. این پیشنهادات به خطوط هوایی امارات اجازه داده است تا ارزش پیشنهادیش را به مشتریان خود ارائه دهد و از بیانیه ماموریتش ؛ در تعهد داشتن به استانداردهای بالا حمایت کند.

برنامه Skywards، برنامه وفاداری مسافران پروازی خطوط هوایی، نیز نقشی کلیدی در کمک به امارات در ایجاد روابط قوی با مشتریان دارد.

در یک نو آوری الهام بخش ؛ مشتریان بجای کسب امتیاز از میزان مایل های پروازی ، از مایل های منطقه ای امتیاز می گیرند. این ویژگی که ” شتاب دهنده مایل ” نامیده شده است طراحی شده تا از طریق ارائه جایزه در پرواز های خاص ، گردش مالی را در پرواز هایی با مسیر پروازی کامل کمتر ؛ افزایش دهد.

هواپبمایی امارات در مواجهه با رقابت فزاینده و شدید، با مجموعه ای از ابتکارات ؛ خدمات مشتریانی را راه اندازی کرده است که از تمایز پشتیبانی می کنند. از جمله دبی کانکت ؛ مشوقی برای مسافران ممتاز که شامل اقامتگاه مجلل ، غذا ، خدمات جابجایی زمینی و هزینه ویزا در دبی می شود. یکی دیگر از عناصر متمایز کننده خدمات مشتریان پرواز های درجه یک و بیزنس کلاس ؛ کرایه اتومبیل با راننده است.

این اتومبیل ها مشتریان را از درب منزل خود سوار کرده یا در هنگام فرود آنها را به مقصد نهایی خود می رسانند. خواه این مقصد مستقیما به هتل محل اقامت مشتری برسد یا جلسه بعدی او و یا حتی رستوران مورد علاقه اش. این خدمات همچنین در 70 شهر در سراسر جهان در دسترس مشتریان هواپیمایی امارات است.

از آنجا که رقبا به کاهش نرخ بلیط ها تا آستانه حد ضرر ادامه دادند ؛ هواپیمایی امارات با مدیریت بازدهی کامل و پشتیبانی از کیفیت عملیات ؛ نرخ بلیط ها را ثابت نگاه داشت. این شرکت به واسطه رویکرد بازاریابی ارزش- مشتری محور خود و پیشنهاد خدماتش ، قادر بود تا به مشتریانی که همچنان مایل به پرداخت حق العمل مناسب هستند ؛ چنین پیشنهاداتی ارائه دهد.

در حالی که رقبا بر قیمت‌های پایین و هواپیماهایی که به خوبی نگهداری می‌شوند تاکید می‌کردند، امارات به ایجاد تعامل و روابط با مشتریان پرداخت. هواپبمایی امارات خدمات خود را با عنوان «تجربه امارات» فراتر از مزایای کاربردی سفرهای هوایی ؛  در مسیر اشتیاق واقعی برای آسایش مشتری با توجه به جزئیات ؛ ارائه کرد. مشتریان دیگر فقط با امارات پرواز نمی کنند بلکه سفر را تجربه می کنند.

زمانی برای برقراری ارتباط با مشتریان، نیاز به صرف هزینه بیش حد رقبا در تبلیغات رسانه ای بزرگ و حمایت کنندگان مشهوری بود که با مشتریان صحبت می کردند.

 

بازاریابی چیست ؟

 

استراتژی شرکت و بازاریابی : مشارکت در ساخت ارزش و ایجاد تعامل و روابط با مشتری

 

 

پیشنمایش فصل : این فصل شما را با مفاهیم پایه ای بازاریابی آشنا می کند. ما با این سوال که “بازاریابی چیست ؟” شروع می کنیم.

پیشنمایش فصل : این فصل شما را با مفاهیم پایه ای بازاریابی آشنا می کند. ما با این سوال که “بازاریابی چیست ؟” شروع می کنیم.

Leave a Comment