مارکتیا

مارکتیا

آیا می دانید ؟

برنامه ها مهم نیستند ، برنامه ریزی مهم است.

Docly

تحقیقات بازار و تحلیل رقبا برای شروع کسب و کار

Estimated reading: 0 minutes 29 views

تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا برای کسب و کارتان مشتری پیدا کنید. تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را منحصر به فرد کنید. با استفاده از این دو و ترکیب آنها می توانید یک مزیت رقابتی برای کسب و کار کوچک خود پیدا کنید.

تحقیقات بازار برای یافتن مشتری ها

تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده و روند های اقتصادی را ترکیب می کند ؛ بدین ترتیب شما می توانید ایده کسب و کارتان را تایید کنید و یا آن را بهبود ببخشید.

این بسیار مهم است که از ابتدا پایگاه مصرف کنندگانتان را درک کنید. حتی اگر ایده کسب و کار شما تازه در ذهنتان جرقه زده است ؛ تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا ریسک را کاهش دهید.

با جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی می توانید فرصت ها و محدودیت های جذب مشتری را بیشتر درک کنید. اطلاعات جمعیت شناختی می تواند شامل داده های جمعیتی در خصوص سن ، ثروت ، خانواده ، علایق یا هر چیز دیگری باشید که به کسب و کار شما مرتبط است.

به سوالات زیر پاسخ مناسب (مبتنی بر تحقیق ) دهید تا دید مناسبی از بازارتان پیدا کنید.

  • تقاضا:  آیا تمایلی برای محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید ؛ وجود دارد؟
  • اندازه بازار :  چند نفر به پیشنهاد شما علاقه مند هستند؟
  • شاخص های اقتصادی:  میزان درآمد و نرخ اشتغال مشتریان ، چقدر است؟
  • مکان:  مشتریان شما کجا زندگی می کنند و چگونه می توانند به کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند؟
  • اشباع بازار: در حال حاضر چند گزینه مشابه ، در دسترس مصرف کنندگان است؟
  • قیمت گذاری:  مشتریان بالقوه برای این جایگزین ها چه چیزی می پردازند؟

کسب و کار شما باید با آخرین روند کسب و کارهای کوچک همراه باشد. این مهم است تا شناختی از سهم بازار خاصی که بر سودآوری شما تاثیر گذار است بدست آورید.

تحقیقات بازار را می توان با منابع آماری موجود به دست آورد و یا مستقیما به سراغ مصرف کنندگان رفت و شخصا تحقیق کرد. منابع موجود می تواند منجر به صرفه جویی در زمان ، انرژی و منابع مالی شما شوند اما اطلاعات به دست آمده ممکن است به قدر کافی مختص به مخاطبان و مصرف کننده نهایی محصولات و خدمات شما نباشند. از این نوع تحقیقات می توانید هم برای پاسخ به سوالات کیفی مانند روند صنعت استفاده کنید و هم برای پاسخ به سوالاتی که قابل سنجش هستند ( مانند میزان حقوق و …) استفاده کنید.

پرسش از مصرف کنندگان می تواند درک دقیقی از مخاطبان هدف به شما بدهد. اما این گونه تحقیقات می تواند زمان و هزینه بر باشد. می توانید از این شیوه برای پاسخ دادن به سوالات مرتبط با کسب و کارتان ، مثل تاثیر لوگو ، تغییراتی که میتواند منجر به بهبود تجربه خرید مصرف کننده شود و یا رقبایی که مشتریان به جای شما به ایشان مراجعه میکنند ؛ استفاده کنید.

در اینجا چند روشی که شما می توانید برای انجام تحقیقات مستقیم از آنها استفاده کنید ، آمده است :

  • نظرسنجی
  • پرسشنامه
  • گروه های متمرکز
  • مصاحبه های عمیق

برای انتخاب بهترین روش انجام تحقیقات می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

تحلیل رقابتی برای یافتن مزیت بازار

تجزیه و تحلیل رقابتی به شما کمک می کند تا از کسب و کار هایی که برای مشتریان بالقوه بازار انتخابیتان با یکدیگر رقابت می کنند ، یاد بگیرید. این کار کلید اصلی برای تعریف یک مزیت رقابتی است که منجر به ایجاد درآمد پایدار خواهد شد.

تجزیه و تحلیل شما باید رقابتتان را بر اساس بخش بندی بازار و خط محصول یا خدمات مشخص کند. ویژگی های چشم انداز رقابتی زیر را مشخص کنید:

  • سهم بازار.
  • نقاط قوت و ضعف.
  • پنجره فرصت شما برای ورود به بازار.
  • اهمیت بازار هدف شما برای رقبا.
  • هر گونه عاملی که ممکن است هنگام ورود به بازار مانع شما شود.
  • رقبای غیرمستقیم یا ثانویه که ممکن است بر موفقیت شما تأثیر بگذارند.

ممکن است چندین صنعت برای خدمت به همان بازاری که شما هدف قرار داده اید ، با یکدیگر در رقابت باشند. نیروهای پنج گانه پورتر راهیست تا تحلیل های رقابتیتان بر مبنای صنعت را متمایز کنید. اگر مایل باشید تیم مارکتیا می تواند در زمینه تحلیل رقبا با استفاده از ابزار هایی مانند پنج نیروی رقابتی پورتر در خدمت شما باشد.

منابع مقاله : ترجمه مقاله ای از اداره مدیریت کسب و کارهای خرد ایالات متحده آمریکا

Leave a Comment

CONTENTS